Biznes CBD – jak go rozkręcić?

Nie bez powodu w ostatnim czasie produkty CBD zyskały popularność; sklepy posiadające w swoim asortymencie olejki CBD, lizaki, gumy do żucia, susz roślinny, gotowe już skręty czy inne tego typu gadżety zaczęły rosnąć jak grzyby po deszczu nie tylko na ulicach większych miast, ale także tych mniejszych – poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Wzrost zainteresowania handlem towarem takim jak asortyment konopny o zawartości THC dopuszczalnej przez polski wymiar prawa spowodował również wzrost liczby potencjalnych inwestorów oraz osób gotowych podjąć współpracę na zasadzie franczyzy. O ile pierwsza opcja wymaga wniesienia choćby niewielkiego wkładu własnego, opcja druga pozwala na zaistnienie na rynku konopnym bez inwestowania w to z własnych oszczędności.

Handel produktami CBD – jak zacząć?

Firmy, które proponują współpracę właścicielom działalności gospodarczych robią to na zasadzie franczyzy – jak np. wiele ze znanych mniejszych lub większych sieci sklepów spożywczych, minimarketów, kiosków itp. Polega to na tym, że dana sieć – w tym wypadku sieć sklepów stacjonarnych oferujących produkty na bazie CBD – organizuje kompleksowe szkolenia dla pracowników, którzy docelowo będą prowadzić własne punkty stacjonarne w wybranych przez siebie miastach. Na początku współpracy osoby związane z marką umową franczyzy mogą liczyć na pełne wsparcie managerów, koordynatorów (regionalnych oraz sprzedażowych), jak również trenerów służących radą również na każdym późniejszym etapie prowadzenia biznesu.

Elementarna wiedza o CBD nie wystarczy

Aby stworzyć własny dobrze prosperujący punkt handlu asortymentem konopnym należy posiadać obszerną widzę z tego zakresu. Warto zainwestować w fachową literaturę o CBD i substancjach do niej podobnych; oczywiście wiedzę czerpać można także z Internetu, jednak należy pamiętać, iż nie wszystkie źródła są wiarygodne, a niektóre z nich mają wręcz tendencję do przekłamywania rzeczywistości, koloryzowania i szerzenia dezinformacji.

Umowa franczyzy – jak się do niej przygotować?

Podjęcie współpracy ze znaną marką na zasadzie podpisania umowy franczyzy wiąże się z pewnym ryzykiem (np. gdy prowadzony punkt stacjonarny okaże się mało dochodowy – pracownik sieci i jednocześnie właściciel tego konkretnego punktu narażony jest na straty finansowe), dlatego przed podjęciem warto zasięgnąć porad; najlepiej od osób, które same taką „franczyzę” prowadziły lub nadal prowadzą. Ponadto w Internecie dostępnych jest całe mnóstwo poradników o prowadzeniu własnego biznesu.